Edinilen bilgilere göre Bakanlık birimleri, e-Devlet Kapısı üzerinden verilecek kira sözleşmesi işlemlerine ilişkin hazırlıklarını tamamladı. Hizmet, ev sahipleri ve kiracılar için kısa süre içinde devreye sokulacak. Söz konusu sözleşmelerin e-Devlet üzerinden düzenlenmesine ilişkin çalışmanın vatandaşların bu yöndeki problemlerin çözülmesi hakkında talepleri üzerine başlatıldı.
“KİRA SÖZLEŞMESİ İŞLEMLERİ”
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi de reform niteliğindeki çalışmada destek sağladı. Hizmetin e-Devlet Kapısı üzerinden “Kira Sözleşmesi İşlemleri” başlığıyla verileceği ve iki aşamalı devreye alınacağı Bakanlığın çalışmasında yer aldı.
Kısa sürede vatandaşların erişimine açılacak ilk aşamada, taşınmaz sahibi gerçek kişi tarafından e-Devlet Kapısı üzerinden hazırlanacak sözleşme, kiracı tarafından yine e-Devlet üzerinden onaylanacak. Hizmetin ikinci aşamasının da yıl sonuna kadar kullanıma sunulacağı öğrenildi. Bu sayede, emlak danışmanları ve yetki verilen kişiler, sözleşme hazırlayıp kiracı ve taşınmaz sahibinin onayına sunabilecek.
Hizmetle kira sözleşmeleri, zaman damgalı “barkodlu belge” olarak oluşturulacak ve belge doğrulama işlemi yapılabilecek. Bu hizmetin tüm kesimler için fayda sağlayacağına dikkat çeken Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, şu ifadeleri kullandı:
“Vatandaşlarımız, e-Devlet Kapısı’yla kira sözleşmesi işlemlerini mekandan bağımsız, zaman ve belge maliyeti olmadan hızlı, kolay ve güvenilir şekilde yapabilecek. Uygulama, vatandaşların güvenilir bir devlet platformunda sözleşme oluşturmasına fırsat tanıyacak. Vatandaşlarımız kurumlara kira sözleşmelerini iletme yükünden de kurtaracak. Bürokrasi daha da azalacak. Ayrıca, Türkiye Gayrimenkul Değer Haritası’nın oluşturulması için veri temin edilecek.”