‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Araç muayenede yeni döneme hazırlık

2027-2047 yıllarını kapsayan araç muayene hizmetleri ihalesini kazanan MOI Ortak Girişim Grubu, bu hizmetleri Turka markasıyla yürütecek. Grup, sistemi 15 Ağustos 2027’den itibaren devralacak.

Avrupalı yeni hibrit motor fark yaratacak?

Horse Powertrain , Geely , Renault ve Aramco’nun ortak girişimi olan Londra merkezli bir şirkettir . Yeni motor HR18 HEV olarak adlandırılır ve tamamen Horse Powertrain markası altında tasarlanan, geliştirilen ve üretilen ilk güç aktarma organıdır …

Raporda faiz indirimindeki engel

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 19 Haziran 2025 tarihli Para Politikası Kurulu toplantı özetini yayımladı. Raporda, petrol fiyatlarındaki yükseliş ve tarife artışlarının etkisiyle, merkez bankalarının indirim süreçlerinde temkinli yaklaşımlarını sürdüreceklerinin devam edeceği belirtildi.

Yüzde 3’lük enflasyon o ülkeyi karıştırdı: Türkiye yüzde 35’e kulağını kapadı!

Güney Amerika’da yer alan Bolivya, 2023’ten bu yana ekonomik krizle boğuşuyor. Döviz rezervlerinin eritilmesi ve ithalat kapasitesinin düşmesi, temel ihtiyaç maddelerinde kıtlığa ve hızla yükselen enflasyona yol açtı. Halkın yüksek enflasyon nedeniyle terk etmeyi düşündüğü ülkede ile Türkiye arasındaki fark şok etkisi yarattı.

Yaşlanan Türkiye’de ilaç krizi kapıda: Dışa bağımlılık tehlike saçıyor

Türkiye’nin nüfusu giderek yaşlanıyor. Ülkemizde henüz yerli ilaç molekülü geliştirilmediği için, özellikle yaşlılığa bağlı kronik hastalıklar, kalp-damar hastalıkları ve onkoloji alanındaki ilaçlara olan talep önümüzdeki dönemde artış gösterecek …

Reel Kesim Güven Endeksi, azaldı

Reel Kesim Güven Endeksi, haziranda geçen aya göre 1,1 puan azalarak 100,3 oldu.