Moda devi Dior’un yer verdiği “çekik gözlü” modele Çin tepkisi

Dünyaca ünlü moda markası Dior’un yayınladığı bir tanıtım görselinde, modelin eliyle gözünü çekerek poz vermesi Çin’le sorun yaşamasına neden oldu.

Tepki gören reklam, hızla ve konuyla ilgili herhangi bir resmi açıklama yapılmadan Dior’un sosyal medya sayfasından kaldırıldı.

Bununla birlikte Çin Komünist Partisi’nin gazetesi Global Times, söz konusu tasarımcıyı resmi bir özür yayınlamaya davet etti.

“IRK AYRIMCILIĞI” ELEŞTİRİSİ

Gazetede yayınlanan bir başyazıda, “Dior, Asya pazarına gerçekten saygı duyuyorsa, tanıtım krizlerini bilmiyormuş gibi davranarak atlatmaya çalışmak yerine temel saygı ve alçakgönüllülüğe sahip olmalı. Böyle bir tutum, eninde sonunda itibarına onarılamaz bir zarar verecektir.”

“Dior’un bu hatayla yüzleşip Asya toplumundan içten bir özür dilemesini ve gelecekte benzer hataları nasıl önleyeceğini net bir şekilde açıklamasını umuyoruz.” dedi.

Bununla birlikte sosyal medya kullanıcıları da, bu görseli kullanan firmayı eleştirdi. Neyin ima edildiğini soran kullanıcılar, görselin “ırk ayrımcılığı” yaptığını da bildirdi. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir