Siber dolandırıcılar şimdi otelleri hedef alıyor

AA

Tüketicilerin dolandırılmasına otel sahiplerini ve personelini hedef alan siber saldırganlar da eklendi.

Uzmanlar, otelleri hedef alan yeni bir siber dolandırıcılık türüne karşı uyarıyor.

Otellerin çalışanlarına kötü niyetli girişimleri fark etme konusunda düzenli eğitim vermesi ve acil taleplere yanıt vermeden önce bunların gerçekliğini doğrulamak için protokoller oluşturması da yapılan öneriler arasında yer alıyor.

Bu sistemde de dolandırıcılar, yine insanların iyi niyeti ve dalgınlıklarından yararlanıyor.

Uzmanlar, bu saldırılara karşı korunmak için işletmelerin sağlam e-posta filtreleme sistemleri uygulamasını öneriyor.

Dolandırıcıların tuzağında eski müşterilerin bilgileri var

Dolandırıcılar, bu kez eski veya olası misafirlerden gelen yazışmalar gibi görünen sahte e-postalarla kurbanları tuzağa düşürmeye çalışıyor.

“Yasal sorun var diyerek kandırıyor”

Aldatmaya yönelik söz konusu e-postalar, otelin genel e-posta adreslerine gönderilen, misafirlerden gelmiş gibi görünen veya kullanıcı yorumlarını ele almak için acil talep kılığına giren yasal soruları veya şikayetleri taklit ediyor.

Saldırganlar, bu e-postalarla otel çalışanlarını kimlik bilgilerini ifşa etmeleri veya kötü amaçlı yazılım indirmeleri için kandırmayı amaçlıyor.

Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir